- Vi skal have sat den strategiske retning i et formelt forum. Det lyder måske kedeligt, men er basalt, når en virksomhed får en vis størrelse, siger Dion Eriksen om rollen som bestyrelsesformand i Society of Lifestyle. Foto: PR-foto

Kendt erhvervsmand skal stå i spidsen for bestyrelsen i succesfuld Ikast-virksomhed

Dion Eriksen vil hjælpe Ikast-virksomheden Society of Lifestyle til mere international succes

LEDELSE Dion Eriksen er ny bestyrelsesformand hos Society of Lifestyle. I tæt samarbejde med ejerne vil den succesfulde iværksætter i den kommende tid gøre brug af sine kompetencer fra design- og handelsvirksomheder og være med til at stille skarpt på en mere international virksomhedsprofil for Ikast-virksomheden.

- Jeg er forretningsmand, men frem for alt en ildsjæl og ser mig selv i en virksomhed som Society of Lifestyle, der er bygget på iværksætterånd og passion. Samtidig er det også en spændende virksomhed i stor udvikling, hvor jeg ser et kæmpe uforløst potientiale, som jeg glæder mig til at være med til at forløse og fortsætte vækstrejsen i både ind- og udland, fortæller Dion Eriksen.

Trio bliver til kvartet

Det er en ny milepæl for Ikast-virksomheden med en professionaliseret bestyrelse, og nu skal sejlene sættes for at indfri virksomhedens potentiale for de næste mange år frem, fortæller ejerskabet, der består af søskendetrioen Rikke Juhl Jensen, Gitte Juhl Capel og Klaus Juhl Pedersen.

Klaus Juhl Pedersen fortæller om den nye bestyrelsesformand, at rekrutteringsprocessen var rigtig spændende.

- Og valget er faldet på Dion Eriksen, fordi han ved, hvor vigtigt det er at sikre, at medarbejderne på alle niveauer har de rette forudsætninger for at nå virksomhedens fulde potentiale. Dion har også en stor erfaring i at drive virksomhed og har prøvet rigtig meget på egen krop. Han startede med én Profil Optik-butik, der senere blev solgt i et antal af 30 og det siger ikke så lidt, fortæller Klaus Juhl Pedersen.

Traditionelt er Society of Lifestyle familieejet og har i de senere år undergået større forandringer for at imødekomme den fortsat stigende vækst og foranderlige, digitale virkelighed. Her tæller virksomhedens seneste udvidelse af hovedkontoret i Ikast, 20-års jubilæum for interiørbrandet House Doctor og en imponerende vækstrejse, der i 2021 kulminerede med en omsætningsrekord på et trecifret millionbeløb.

- I starten gjorde vi alt selv, så vi kender virksomhedens mekanismer. Men i takt med at vi er vokset, er vi blevet bevidste om at ansætte medarbejdere med de rette kvaliteter og kompetencer, og ser frem til at kunne sætte os tættere på driften sammen med Dion og de dygtige medarbejdere, som vi har i virksomheden, tilføjer Rikke Juhl Jensen.

Leder der brænder igennem

Tidligere på måneden meddelte administrerende direktør Martin Skov Hansen, at han havde fratrådt sin stilling hos den midtjyske livsstilsvirksomhed, der vil fortsætte professionaliseringen af virksomhedsstrukturen og vinde større markedsandele internationalt.

Klaus Juhl Pedersen ser frem til bestyrelsesarbejdet sammen med Dion Eriksen og sine to søskende Rikke Juhl Jensen og Gitte Juhl Capel.

- Dions store erfaring fra bestyrelsesarbejde betyder, at han ved, hvad der skal til for at sikre en værdiskabende bestyrelse og agere god sparringspartner til vores ledelse og managementgruppe. Han besidder ligeledes stor erfaring fra branchen også internationalt, og han har en meget kommerciel tilgang til tingene, som kan give os endnu bedre forudsætninger for at nå vores mål i fremtiden. Vi glæder os rigtig meget til samarbejdet, fortæller Klaus Juhl Pedersen.

Som lokal erhvervsmand har Dion Eriksen et gennemgående kendskab til virksomheden og sidder som formand for Design Eyewear Group, samt bestyrer en perlerække af poster i lignende virksomheder.

Dion Eriksen står nu klar til endnu et erhvervseventyr.

- Vi skal have sat den strategiske retning i et formelt forum. Det lyder måske kedeligt, men er basalt, når en virksomhed får en vis størrelse. Jeg ser frem til at etablere denne struktur med plads til medarbejderne og det iværksætter-gen, som jo er kimen til det, vi kender som Society of Lifestyle i dag, siger Dion Eriksen.

Sælger i 67 lande

Society of Lifestyle beskæftiger cirka 170 medarbejdere, heraf 35 i udlandet. Produkterne forhandles gennem mere end 7000 detailbutikker og webshops i 67 lande.

Firmaet blev stiftet i 2002 under navnet House Doctor. Det er en multibrand-virksomhed inden for interiør, design og livsstilsprodukter. De står bag mærker som House Doctor, Nicolas Vahé, Meraki, og ByNord.

De har hovedkvarter på Industrivej i Ikast og kontorer i Sverige, England, Holland, Tyskland og USA. Der er showrooms i Ikast, Stockholm og Hamborg.

Indlæser debat